مخاطب ما

هنگامی که سخن از جذب به میان می آید همه ما در این فکر هستیم که برویم در خیابان ها و محله ها برگه هایی را پخش کنیم و افراد را به مسجد و پایگاه بسیج دعوت کنیم یا بشینیم در مکانی از مجموعه و منتظر افراد باشیم تا خودشان به مسجد بیایند…

بیایید کمی با دقت به اطرافمان نگاه کنیم چه کسانی مخاطب ما برای جذب هستند؟ تا به حال بارها شده است که پا به مسجد و مجموعه ای گذاشته ای و افرادی را دیده ای که حضور دارند اما در حلقه ای سازماندهی نشده اند؟ و یا از کنار مدرسه ای در محله خود عبور کرده ای و متوجه ظرفیت بالای آن مدرسه نشده ای؟.بنابراین مخاطبین ما برای جذب به دو دسته تقسیم خواهند شد.

1.افرادی که هستند                          2. افرادی که باید جذب شوند. 

در مورد دسته اول باید بگوییم می توان به آن ها داوطلبین بسیج نیز گفت. افرادی که به صورت داوطلب به پایگاه بسیج شما مراجعه می نمایند و قصد ثبت نام و استفاده نمودن از برنامه ها را دارند و یا عده ای که مدام در مساجد هستند و پتانسیل خوبی دارند اما در حلقه و گروهی سازماندهی نشده اند. شما عزیزان سرگروه می توانید با مهارت های ارتباطی که دارید، این افراد را به حلقه تربیتی خود جذب نمایید. سازماندهی این افراد بسیار مهم می باشد، اگر فردی پا به مجموعه تربیتی ما بگذارد و سازماندهی نشود و در برنامه ای حضور نداشته باشد بعد از مدتی دلسرد شده و ممکن است از مجموعه شما برود.

دسته دوم تقسیم بندی ما همان افراد آماده ای هستند که تا به حال کسی با آن ها ارتباط برقرار نکرده است، همان دل ها و روح های با نشاطی هستند که منتظر من و شما هستند تا با برنامه ای ، با ترفندی، با ارتباطی آن ها را به مسجد و این راه خدایی دعوت کنیم.

به اشتراک بگذارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *